:::My PaGeS:::

Wednesday, November 24, 2010

::: Tukar angin... ::::

Salam....
sedar xsedar, kita suda nak smpai ke penghujung tahun 2010.... so, adakah matlamat & impian tahun 2010, kamu semua suda tercapai??.... erm.... for me, not all my dream for 2010 tercapai.... adala sesetengahnya... dan sesetengahnya lg, Insyaallah, akan dimasukkan dlm senarai list 2011... hurmmm, nak ckp ckit, pasal salah 1 impian yg blm tercapai, iaitu pekerjaan.... huh! pjg story yg rasanya nak diluahkan....


sebenarnya, agak lama jg aku suda bekerja d company skg ni.... so far, ok jgk la... cumanya, yg xoknya mmg byk.... paling dibenci, sabtu pun tpksa kerja full day 8am-5pm... ya la, suda namanya mkn gaji, mau xmau, tpksa ikut arahan syarikat~.... mmg sedia maklum, utk mencari rezeki yg halal, hasil titik peluh sndri, bkn semudah yg disangka.... mmg byk cabaran yg perlu kita tempuhi utk mencari sesuap nasi... dan, alhamdulillah, saya bersyukur dgn nikmat kurniaan-NYA..... kerana diberi rezeki utk meneruskan kehidupan..... wpun kdg2 terpaksa mengeluh dgn seberapa perkara dan mslh2 yg bkin pening....


kdg2, sikap bos yg mcm pilih kasih, buatkan mo resign on the spot!!! nasib baik blh fikir pjg lg.... sbb, bkn senang utk mcari kerja lain, lainla, suda confirm got another job... mmg on the spot, akan hantar surat resign..... lain pulak dgn sikap2 ofissmate yg kdg2 bkin sakit jiwa n mkn hati.. terpaksa jg ditelan walau pahit... ya, walau sakit ahti mcm mn pun, saya masih tetap mengamalkan sikap professional utk tidak bergaduh berteriak2 or bertarik rambut/tudung sesama mereka... itu sgt2 memalukan kaum wanita... huh!.... mmg niat hati, lama suda ingin bertukar angin, kepada suasana kerja yg lebih baik dgn gaji yg berpatutan.... tetapi, bila difikir2 balik, dimana2 tempat kerja pun sama, yg bezanya cuma, cara kita utk m'handle sesuatu perkara tersebut.... dimana2 pun, ttp sama jgk bila mana suasana dan org2nya jg bsikap sama seperti tempat kerja kita skg.... huh! mmg rumit kan... dan mgkin, cara yg pling baik adalah 'just ignore' mereka2 itu.... dan buat hal sndri... itu cara saya la... xtau plak cara kmu, mcm mn kan? coz, setiap individu mmpunyai pndapat n fikiran msing2..... tp, itulah, yg sbnr2nya yg saya inginkan.... suasana yg aman dan mendamaikan di tempat kerja, sama seperti suasana seperti kita berada d tempat yg mendamaikan jiwa seperti di lereng2 bukit, pantai or something else like that... tp, blh ka mcm tu? hiii.....


Dan, harapan saya di tahun 2011, saya akan mdapat kerja yg jauh lebih baik dr skg.... ya la, saya rasa, smua org mahukan peningkatan di dlm kerjaya msing2 kan? dan kalau la blh, saya mmg mahu tukar pekerjaan saya yg skg... sgt2 mau, dan mahukan jawatan lain yg lebih saya sukakan.... herm, pling baik if dpt GOV..... Insyaallah, saya akan sedaya upaya b'usaha ke arah itu tnpa bantuan 'org dalam'.... kerana, itu jauh lebih baik drpd sebaliknya.....
 Insyaallah..... amin....

:::ayu:::

No comments:

Post a Comment