:::My PaGeS:::

Tuesday, November 23, 2010

:::mcm2 sikap manusia...:::

Salam.... 
manusia hari ini bermacam2 ragam,... mcm2 perangai yg kdg2 buat kita pening... mcm ada sesetengah manusia ni, bila kita bjalan dgn dia, dia xabis2 bcerita ttg kesalahan n keburukan org lain... huh... hairan! kdg2 aku mmg mengelak sgt utk keluar dgn org mcm ni... mgkin dia rasa dirinya perfect sgt, that's y, dia xabis2 menceritakan perihal org lain... hello!! no body is perfect, even diri aku sndri pun, byk kekurangannya... oleh itu, cuba hindari dr mencerita hal org, coz, aku sndri tau, dkg2 kesalahan itu dtg dr diri kau, bkn org yg ko ceritakan... huhu...
lain pula, ada jenis org yg sntiasa dengki dgn apa yg org lain miliki... mula la nak memiliki benda yg sama jg~ huhu... mmg la, setiap manusia punya hak mereka sndri utk memenuhi kehendak masing2, tp, knp bila aku suda ada benda tu, n i told her, that's i already buy it, mulalah, oh ya, bsuk aku pun mo beli la... xpun nnti kol laki ku suruh beli... hello!! blh ka, jgn buat mcm tu?? smpaikan, kain yg aku beli pun, dia beli?????!!! tpksa la, aku simpan dlm kotak kain bju kurung tu.. huh!! dasar, dengki~ bila dicakap, nnti marah~ aiyo, sndri mau ingt la...

ada jgk yg jenis bkin panas... contohnya, sukati jak suruh buat kerjanya, bila dia cuti??? sukati pesan itu dan ini.... hello!!! dia byr gaji aku ka??? tiap kalid ia cuti, aku yg susah.... huhu... tp, kejaku, bila aku cuti, yg dia blh settle kan pun, dia xbuat!! adilkah itu??? n kdg2 yg bkin panas, bila dia minta tlg buat benda tu, ok, i blh tlg dgn ikhlas, but in the end?? bila bos xpuas hati, n bos rasa keja tu salah, dia blh blame aku blik dpn2 bos??? blh ka bgtu??? sdgkan, dia yg bgtau aku ttg benda tu... sengaja ka nak bos marah aku???? hello.... salah sendiri, jgn diletak dibahu org~ wpun aku lbih muda, but,tdk semudah itu mo letakkan kesalahan, yg bukan kesalahan aku, di bahu aku~ very2 bored dgn manusia mcm ni... huhu~ 

ermm, mmg betul la org ckp, kwn baik di tmpt kerja mmg sukar utk ditemui....  dpn baik, blkg cam haram, ada la..... layak ka org sebegitu digelar kwn??? n now, saya rasa ok sedikit, sbb lbih suka buat hal sndri, drpd bkwn dgn org2 mcm tu.... huhu... 
:::ayu:::

No comments:

Post a Comment