:::My PaGeS:::

Wednesday, January 19, 2011

::: On diet :::



Salam.... 
"on Diet" merupakan salah satu azam aku pd thun ni... hope sgt2, dpt mendisiplinkan diri utk program ni... hihi... Program Diet sndri, ok.... bkn Marie France Bodyline or Slimming World.... xmampu nak ke sana... hehehe...

Tp, Alhamdulillah.... so far, smuanya berjalan lancar... mmg dpt mengurangkan nasi dlm pemakanan.... stakat 2mggu ni, mmg hanya mengambil nasi hanya 2sudu setiap hari....  dan aku mengamalkan mengambil lebih buah2an & sayur2an..... dan, mengurangkan meminum minuman yg mempunyai kandungan susu manis.... tetapi, hanya membanyakkan minum air suam... harap2 berjaya....




i got my own target.... lps dah mcapai target tu, Insyaallah, nak maintain jak dgn berat bdn yg ideal.... wahhh... harap dpt mencapai target tu before bulan march... amin... hehehe.. selain menginginkan bentuk badan yg langsing, aku jg mahukan kehidupan yg sihat tanpa sebarang penyakit... mengelak lebih baik, dr mengubati kan?? hehe...


Actually, dulu aku mmg perna mengamalkan diet yg mcm ni... dan alhamdulillah, berjaya! dlm tempoh "pantang" diet, aku hanya mkn biskut, bun or kuih.... perna, smpai 2weeks lgsung xmkn nasi.... so far, memamng berat badan trun mendadak.... smpai ada yg ckp, aku amik pil pelangsingan... ekekekk... duii, aku mmg xberani utk mengambil sebarang pil... apatah lg mahukan program pelangsingan badan d pusat2 pelangsingan terkenal, mmg xmampu beb.... ;)

bygkan, dr berat 78kg, blh mencapai turun sehingga 59kg? ekeke... waktu tu, terus buat kebaya ikut body... ekeke... plus, time tu, mmg mengamalkan diet yg ketat + sit up yg MESTI setiap hari.. so, xda perut yg mgeleber mcm skg ni... ekekek.... dan, start mlm td, aku suda buat 50x sit up... hope, berjaya.... bak kata org, hendak seribu daya, xhendak seribu dalih..... chaiyo2...


:::ayu:::

No comments:

Post a Comment