:::My PaGeS:::

Thursday, September 3, 2009

kenangan silam...

tetiba jak teringat kenangan lama.... rindu plak ngan teman2 lama... yg agak lucu n mencuit hati.. hehhehe... sekolah SRK St Paul sgt byk kenangan.. sekolah yg terletak d atas bukit.. xsmua skolah tletak di atas bukit mcm sekolahku.. itulah salah satu keistimewaannya... hehehhe.. udara segar dan nyaman, walaupun sgt lenguh kaki ini utk mdakinya... hehehe... tp wlau apa pun, terdapat 1001 kenangan di sekolah tu... rindu banget dehhh.. bak kata org indon.. hehehhehe... masi ingt lg semasa thun 6 1998, suka sgt main 1 permainan... POLICE & THIEF.. teman2 sepermainanku, zura, ct anizah, bibi, raine, pejal, nojee, sepul n hairi... ntah drg still ingt lg or x... kdg2 ada jg teman lain yg join... bila diingat kembali, terasa ingin kembali ke saat itu... tp, bak kata pepatah, sejarah xkan berulang, ianya hanya blh disimpan sbg kenangan terindah.... azura, ct kwn2 1 tadika aku.. dah 18 thun kita kenal... love u all babe....
tp aku ttp bangga sbb kwn2 aku ni smua bakal2 menjadi contoh kpd bangsa n negara.. coz, smua sudah mpunyai kerjaya masing2.. ada kjg yg still bhempas pulas d menara gading.. hehehe.. terutama c zura... still lg kusut pkiran study... itu dia sndri yg ckp.. hehehe... Ct anizah keja sbg pembantu makmal kat hospital sandakan, bibi, keja staff nurse kat hospital beaufort, pejal, keja kat SESB, raine, nurse jg.. mayb kat sandakan.. aku, keja kat company swasta jak... but, it is better drpd menganggur, right?? hehehe.. aku dgr sepul plak, bakal2 jd peguam... hairi?? xtau mn dia mhilang.. long time not see him... nojee?? dah dekat 10 thun xcontact dia.. xtau mn dia skg ni.. try cari kat facebook, xjmpa jugak...
agak2nya bilala dpt kumpulkan smua ramai2...
miss smua sgt2.... msti gamat kan klu dpt kumpul ramai2.... kwn seperjuangan... kwn sepermainan... wohooo... best eh... siap blh ada nama gelaran bapa2 lg ni... sayap ayam, kuali, selamat ari raya, pistol, majerin, alif ba ta sa jim mamud... pak lebai.. hehehe.... smua tu hanya tggl kenangan... tp masi segar dlm ingatan... terasa mcm bru smlm meninggalkan srk st paul.. ttp sbnrnya suda lebih 10 thun kmi smua meninggalkan skolah tu... hope, persahabatan yg dibina ni bkekalan hgga ke akhir hayat.. amin...
skolah menengah plak lain cerita.. lain kwn, n lain group.. hehehe... mula2 sedih jg coz tpisah2 dr kwn2 lama..., tp nasib baik kwn2 bru ni ok... geng sekolah menengah, lily, beth, nelly, cla bernard, azwan, manja, sepul tani, then ada jg kwn2 lama yg 1 skul time skolah menengah... tu yg agak best.....  kwn2 yg memahami... ada kisah suka dan duka... guys, thanks 4 all your love n this relationship.... love u all very much...
tingkatan 4 plak aku pindah kat teknik likas... sana pun aku jumpa sahabat2 yg best dan sporting.. waway, khaty, cla, fatin... aku xlupa smua kenangan kita kat teknik... u r the best fren i have... love u all.. hope this relationship were last 4ever... waway is the one bestest person.. she always ada bila aku perlukan dia... selalu bkorban utk aku.. rindunya kat waway... khaty, kmi sama2 msuk kelas kambing time form 5.. tu la, mls belajar form 4.. ehehhe./.. lawak jg bila ingt.. tp ada hikmah dsbaliknya... alhamdulillah, bila sj kna msukkan kelas kambing, aku automatik rajin study... n last2 bila exam, aku dpt no 1... alhamdulillah.. wlaupun xsehebat kelas pandai, tp bila dicompare, aku dpt ranking ke-9 d kelas pndai.. ok la kan? sbb sblm tu, aku asyik dpt no 30++... hahaha.,.. klu xda semangat aku masa tu, mgkin, aku xberada d opis aku skg ni.... love u all my fren...
pastu, zaman diploma plak, geng aku kbanyakkan bdk swk.. cdah, ateh, eisya... n masa d poli ni la, aku rapat ngan cla (kwn kat teknik dulu).... apa2 kmi smua buat sama2... roommate awal aku, cdah... best.. sehati sejiwa.. tp masa kat poli ni, kmi agak nakal ckit... suka keluar lewat mlm.... suka pindah2 bilik hostel sukati.. ahhaa... blik2 nama naik tmpt warden... tp kmi xla melakukan kegiatan jenayah la... hehhee...
byk kenangan manis kat poli ni.. sni jg la aku bljr escape puasa.. hehehehe.... bila penat mengukur jak, blik bilik, minum oren.. cdah la ketua.. hehehe.. but now, alhamdulillah, cdah is a muslimah sejati..... suka dgn perubahan dia.. mayb 1 day, i want to foolow her... cla, skg ni keja kat johor... eisya, kat negeri asal, swk.. cdah pun sama.. cdah n eisya dah kawen.. alhamdulillah.. mudah2an kebahagiaan milik mereka.. amin... cdah dah dikurniakan seorang baby boy yg cute.. mohd danish.. so cute... n insyaallah, on january 2010, i will go to kuching n meet baby danish... hehehe... miss u all so much ma fren... suka la, bila kita ramai2 masak suffer.. mkn tgh mlm... tgh2 sbuk masak, tiba2 warden plaj buat spotchek.. tpksala sembunyikan periuk nasi yg panas2 tu dlm beg kat dlm almari.. ahahha~~.. but it is a kenangan manis... siap ikut ptandingan tarian lagi.. ahahha... lucu plak bila tgk blik tu video, aku menari mcm kayu balak jak.. keras!!!! hahahhaha.... but, it very best.. kenangan terindah... alhamdulillah aku dikurniakan kwn2 yg best...
aku dikurniakan kwn2 yg sporting dr aku tadika smpai aku dpt diploma... but now, bila dah keja, situasi jd lain... kwn makan kawan... not kwn tolong kwn... kna terima hakikat bahawa, ini smua berlaku... xsmua org blh kita percaya.... thats y, aku lbih suka kwn2 masa belajar dr kwn ms keja... xda yg best.....
i love my fren so much...

No comments:

Post a Comment